Fjern spændinger og ømhed med sportsmassage

 

Der er en stort række fordele ved at gøre brug af sportsmassage, hvis dine muskler er ømme. Sportsmassage Aarhus er en særdeles effektiv massageform, der er dybdegående, som kan udstrække, afspænde, blødgøre og effektivisere dine muskler. 

En sportsmassage er primært rettet mod dig der dyrker sport, dog behøver det ikke være på professionel plan, men sportsudøvere på alle niveauer er velkomne. Teknikken Aarhus behandlerne bruger, er et samsurium af forskellige teknikker, der giver dig den optimale behandling af netop din skade, som gerne skulle gøre skaden og musklerne omkring den bedre. Ved en sportsmassage vil du gennemgående opleve du større et velvære, en bedre restitution og præstation, bedre søvn, mindre stress i kroppen og større progression. Der er altså store fordele ved at få sportsmassage, og din krop vil med garanti takke dig for det. 

Det betyder at jeg udreder infiltreringer i muskulaturen som fx kan bestå af ophobninger af affaldsstoffer som laktat/mælkesyre, overarbejdende muskler (hvor aktin og myosin ikke længere arbejder hensigtsmæssigt) eller deciderede myoser som er kugler og kraftige ansamlinger i muskelvævet.
 

Behandling af sportsskader og ander 

Sportsmassage er godt for musklerne, og har en positiv virkning på kroppens nervesystem. Forskning på området viser entydigt, at massage påvirker hjernen til at stimulere frigivelsen af anti-stress hormoner, der ligeledes er smertelindrende, afspændende og forbedrer søvnen. 

Massagen er især god til at behandle skader med. En skade, eller et traume, som det også kaldes, betegnes som enten langsomt tiltagende – eller akut smerte, der opstår i muskelvæv eller senehæftninger. En skade vil i de fleste tilfælde udløse stærke smerter i form af jag/stik, eller en konstant ulmen og ømhed, og det kan opstå på baggrund af en akut skade, hvor noget i kroppen bliver beskadiget, men det kan også komme løbende, hvis et bestemt sted i kroppen bliver udsat for gene over længere tid. 

Samtidig vil bevægeligheden i skadesområdet typisk være betydelig nedsat. Smerteområdet kan både være ødemt (hævet) og lilla/blåt (sprængte blodkar) men det kan modsat også se helt almindeligt ud.

Det er derimod ganske normalt at få ømme muskler efter motion og træning, det betyder ikke, at du har fået en skade. Det er fuldstændig ufarligt, og det, der forårsager ømheden er, den muskelnedbrydning og ophobning af affaldsstoffer i musklerne. Under brug af muskler nedbrydes muskulaturen. Det er først i restitutionen at musklerne genopbygges, hvorfor at hvile og søvn er en kæmpestor del af progression, udvikling og præstation. Muskelømheden kan du reducere ved at lave noget dynamisk udstræk, eller afslutte træningen med lidt let cardio (kredsløbstræning) for at sende noget blod rundt i kroppen. Ømheden vil ellers forsvinde af sig selv.

 

 

 

Skriv et svar